31 Oktober, 15:11 - Upprörd

Såg en snutt på Oprah imorse och den lilla lilla stunden jag kikade gjorde mig upprörd så jag bytte kanal. Vanligtvis så gillar jag oprah, tycker ofta det är roligt att se på men inte imorse. Anledningen var en man som hon intervjuade där i soffan som var alkoholist. Och det första jag får se att han säger är: Alkoholismen förstörde mitt äktenskap. Jo tjena att det gjorde. Du förstörde ditt eget äktenskap. Nog för att jag kan gå med på att alkoholism är en sjukdom, att det kan ligga i generna, men det är aldrig, aldrig, ALDRIG alkoholismens fel att äktenskapet förstörs, att barnen slutar ringa eller att vänner slutar komma på besök. Det är DITT EGET FEL. Man har alltid ett val. Man har ett val att inte sätta flaskan till munnen och dricka. Det går att låta bli om man bara vill. Ingen kommer någonsin att kunna övertyga mig om att det inte går att värja sig från alkoholism-tankarna. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0