25 November, 20:56 - Tisdag

Började dagen med sovmorgon, och sååå skönt det var! Åkte till Uppsala lagom till lunch och hade sedan seminarie på em. Gick bra och fick en massa beröm. :) 
Fick också reda på när och med vem man ska göra sin praktiska examination. Den går ut på att jag ska vara sjukgymnast åt en "patient" och genomföra olika undersökningar osv. som vi går igenom nu under Sjukgymnastikskursen. "Patienterna" är ju vi också, jag ska alltså vara patient åt en av mina klasskompisar och jag ska också ha en av dom som patient. Tyvärr fick jag en tjej som inte går i vår klass "på riktigt", hon läser bara denna kurs så jag hoppas vi kan tajma in några dagar att träna tillsammans. Känns ju lite bättre inför examinationen om man fått "lära känna" patientens kropp.. Haha lät kanske lite konstigt det där, men det jag menar är att man vill veta hur bra pulsen känns på olika ställen och liknande. Vad som är normalt för den personen liksom. 

Åkte hem vid halvfyra och tåget var i tid, skönt. Sen har jag varit och tränat, riktigt roligt pass och jag tog i som sjutton! Känns nu... 
J kom hem idag, skönt att ha honom hemma även om han sitter och jobbar igen nu. Blir bra för oss bägge att få jul känns det som. 
Just det, fick lönespec idag också, och som alltid så fick jag mer än jag väntat mig så nu har jag råd att köpa julklappar också! Kanske även betala lite hyra i slutet på december eftersom jag inte får nåt csn då... 

Nu ska jag kika lite på House. Trevlig kväll!
/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0