25 Maj, 20:44 - Trött

Dagen bjöd på en överraskning i forma av Sthlm tur och retur innan klockan blivit 14.. 
Skjutsade J till tåget som skulle gå kl. 10. Väl där visade det sig att tåget var försenat och bara blev mer och mer försenat. Han skulle ju med ett annat tåg från Sthlm och hade 40 minuter på sig där emellan tågen. När två andra tåg blev ersatta av buss insåg vi snabbt att hans tåg förmodligen skulle dröja ett tag... 
Så vi kastade oss i bilen och brände iväg till Uppsala för att han skulle försöka hinna med ett annat tåg därifrån. Kommer fram till stationen i Uppsala och ser tåget rulla ut från stationen... Buuuu! Snabb diskussion och in i bilen igen, nu på väg till Sthlm. Diverse överläggningar om hur han bäst skulle ta sig till centralen men det blev bil hela vägen (funderade ett tag på om han skulle ta tunnelbana nånstans) och vi hann! Sa hejdå och han sprang iväg med packningen, och jag skulle köra hem igen. 
Problemet som vi kom på när vi var i Gävle var att jag varken hade körkort, pengar eller mobil med mig, vilket kan vara bra om man ska köra bil i Sthlm. Jag är inte så van vid det direkt. Kom dock ut ur storstaden ganska lätt och sen var det ju bara motorväg hela vägen hem. 
1,30 h tog det att köra hem (relativt lagligt också). Tack för nya motorvägen säger jag! J kom ner till Göteborg och jag kom hem igen, och vi fick ett litet äventyr på köpet.
På em/kvällen bjöd jag mamma & Lars på mat och nu ska jag nog gå och lägga mig snart tror jag. 

Var på 1-årskalas igår och lekte med Alva! Underbara barn. Såg ESC med J, brorsorna, Linda och Anna (Lindas syrra) och sen åkte vi hem och packade till J. 
Uppsala mån-tors, ledig fredag, skönt! 
Nu, sängen och prata i telefon med J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0