22 Februari, 10:18 - Tågkaos

Jag började dagen med att sova över, vaknade 05.50, en halvtimme försent. Insåg att jag inte skulle hinna med 06.30-tåget så jag kollade första perioden på hockeyn istället, startade datorn för att kolla om tågen gick. Var ju tur att jag inte fick för mig att skynda mig till 06.30 för bägge tågen som skulle gå då var inställda! Kollade övriga tåg och alla hade beräknade förseningar med minst en timme, och då var det ju ett tag kvar till tågen skulle komma till gävle... Insåg att för att få nåt vettigt av den här dagen så var det bättre att stanna hemma. Kollade på hockeyn och sov en timme så nu ska jag sätta igång med plugget. Vi funderar nu över hur vi ska göra till imorn eftersom risken är rätt stor att tågen inte kommer gå som dom ska imorn heller... Planer på att ta bilen till Uppsala ikväll och ta in på hotell Emma & Joel :) Jag kan inte vara hemma mer än en dag och J måste till jobbet imorn. Chansen att ta sig till Sthlm ökar genom att åka från Uppsala istället för Gävle för alla tåg som går från Gävle mot Sthlm och tvärtom verkar vara inställda idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0