21 November, 15:03 - Hemma igen

Sitter hos Jonthe och skriver detta, åkte hit igår kväll när jag kom hem från Jönköping. Sååååå skönt att komma hem, jag gillar inte att vara borta ensam har jag märkt. Hade visserligen väldigt kul tillsammans med mina sjuka klasskamrater men det är ändå skönt att komma hem. Åkte ju i söndags till sthlm och Johan, käkade pizza hemma hos honom i hans nya superfina lägenhet, och sen glodde vi på film bara. Skön söndagskväll och mycket trevligt att träffa storebror igen. Klev upp sjukt tidigt i måndags, min klocka ringde nämligen 04.30... Åkte taxi till stationen och var där i god tid för att kliva på tåget som gick 05.20. Jag som kan sova överallt sov i princip hela tågresan, men det var värre för min klasskamrat Magnus som inte kan sova överallt... Han var vaken hela vägen till Jönköping. Mycket onödigt om jag får uttala mig... :) 
Hade två inte så givande dagar i skolan, men vi hade roligt iaf. Det som var mindre roligt var när vi skulle åka och checka in på vårt vandrarhem som låg typ 2 kilometer utanför staden. Det första vi ser när vi klev ur bilen var tre som jobbade där som satt utanför och rökte vattenpipa... Lovande... Det var nog det äckligaste vandrarhem jag någonsin sett, såg ut som ett sånt där motell ute i amerikanska vildmarken där skadedjur trängs på golven och man inte riktigt vet vad det är för konstiga fläckar i sängen... Vi vände på fläcken och fick istället sova hos Emil som hade lånat en lägenhet av sin kompis. Mycket uppskattat! Jag fick tom sova i sängen eftersom jag har såna gentlemen till klasskompisar. :) 
Har också insett att om det ska bli nåt av mig efter den här utbildningen så är det upp till mig, jag kommer inte komma nån vart med hjälp av skolan direkt. 
Tåget hem gick iaf klockan 17 och 6 timmar senare var jag äntligen hemma. 
Och tack för juicen som Carro brukar säga, att nästa närträff blir i Sthlm. 

Idag har jag gjort absolut ingenting. Tagit mig upp ur sängen, ätit frukost och satt mig här. Nu när jag gått igenom alla sidor så ska jag skriva lite skoljobb och sen kommer pappa och hämtar mig. Ska låna hans bil och åka till Uppsala för att kika på en lägenhet. Spännande att se om jag hittar alldeles själv... :S 

Kram Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0