08 November, 13:55 - Pappas helg

Idag skulle min pappa ha fyllt 63 år, men så blev det inte. Istället för älgstek och potatis hos honom till middag så blev det ett besök till Skogskyrkogårdens minneslund där vi tände ljus och jag grät en stund. Det stämmer inte, det ska inte vara såhär, man ska inte dö innan man ens fått bli pensionär och ta det lugnt efter ett helt  arbetsliv. Man ska inte dö när ens dotter bara är 23 år. Jag behöver min pappa fortfarande men han finns inte längre. 
Imorn är det fars dag också så det är verkligen pappas helg. Vi slog alltid ihop firandet av honom eftersom fars dag oftast infaller ungefär samtidigt som hans födelsedag så denna helg firar vi pappa i tankarna. 
Jag är rädd att jag kommer glömma bort. Att jag inte kommer komma ihåg hur han var, vad vi gjorde, hur han lät, hur han luktade, hur han såg ut... 
Jag har en fleecetröja här hemma som är hans som jag lånade innan han dog, den luktar fortfarande lite pappa, jag kommer aldrig tvätta den. 
Skulle ge vad som helst för en till dag med honom. 
Pappa, jag tänker på dig. Grattis på födelsedagen och på fars dag, jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0