04 Juni, 14:16 - Ny färg

Kom hem från min frisör för en timme sen ungefär, där jag spenderade hela förmiddagen. Av vilken anledning? Jag är numera ljushårig igen. Till mammas glädje? ;) Blev väldigt bra tycker jag och det tyckte Annelie (min frisör) också. Hon var lite skeptisk i början eftersom jag var ganska mörk när jag kom dit, men efter en avfärgning och massa slingor så blev vi nöjda båda två. Hon tom förundrad eftersom hon inte trodde det skulle kunna bli så ljust. 

Igår kom jag inte hem förrens halvelva då jag stannade kvar i Uppsala efter föreläsningarna och umgicks med klassen på kvällen. Vi picknickade och spelade kubb och hade väldigt trevligt. Jag åkte hem vid halvtio eftersom jag just skulle till frissan idag. Annars hade jag kanske stannat kvar till idag. Så nu är jag ledig en vecka och den kommer ägnas åt plugg, tenta om en vecka. Borde ju gå bra bara jag kan hålla nån form av disciplin. Imorn blir det iaf plugg i Boulognern. Kombinerat solande och pluggande, mycket bra! 

Påbörjade en laktosfri vecka igår också. Har ju nästan jämt ont i magen och efter lite diskuterande med J så ringde han till sin pappa för att jag kanske skulle kunna få träffa en dietist som kan hjälpa mig att äta bra mat. J:s pappa frågade om jag möjligen inte skulle kunna vara laktosöverkänslig? Ööööhhh, jag vet inte? Har inte ens tänkt tanken att det skulle kunna bero på något sådant.. (Korkat jag vet..) Så nu äter jag inte mjölkprodukter, började igår och jag tror nästan att det gjort skillnad bara på en dag. Hade inte ont i magen på hela dagen igår och inte haft det idag heller. Ska fortsätta så får jag se hur det känns efter en vecka, och då prova att äta mjölkprodukter igen och se om det blir skillnad. 
Känns lite jobbigt bara om det skulle vara så, men jag tror att det finns ganska bra ersättningsprodukter. Och sen kan det ju inte vara såå farligt att äta en glass ibland eftersom jag levt med detta hela livet. Jaja, vi får se om några dagar till hur jag mår då. Inte gå händelserna i förväg. 

Nu ska jag ner på stan, till apoteket, sen plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0